Årsresumé av 2010

Jag tycker det är roligt att läsa såna så jag tänkte att jag skulle göra en jag med. Både för att ni ska få läsa och för att påminna mig själv om vad jag har gjort under året som gått.

JANUARI:
Jag var sugen på att åka på språkresa, men insåg att det skulle bli för dyrt och jag la ner mina planer. Mamma och Göran bokade resa till Grekland. Jag var även jättearg på X-trafik eftersom tågen ständigt var försenade. Jag fyllde 17 år. Min statistik på bloggen ökade. Min katt var tvungen att avlivas och jag la upp en bild där jag var smal.



FEBRUARI:
Jag hade lite för många depp-perioder. Jag var en stolt ledare för en showgrupp för barn, vi dansade och sjöng och hade det hur roligt som helst. Jag fick urinvägsinfektion och käkade penecillin. Jag och erik startade en grupp på facebook som hette "Alla vi som älskar att reta personer vi vet blir irriterade" och fick ganska många medlemmar. Vi åkte till kungsberget med skolan och jag var på kurs i Stockholm

MARS:
Firade Ida Bohlin som fyllde 19 och sov hos Thomas. Jag och Frida köpte "Final destination 3D" och myste ner oss i min säng med 3D-glasögon och popcorn. Vi gjorde experiment med förskolebarn. Var på genrep för melodifestivalen och blev kär i Dolph Lundgren.

APRIL:
";pPpPPp"-grupperna på facebook ramlade in och jag hatade dom mest av allt i hela världen. Jag såg en man ramla av en cykel och hur han bröt sin fot, vi hjälpte honom och fick "dagens ros" i tidningen. Jag satte upp mål för mig själv att jag skulle träna, men det gick inte. Jag anglade med pappa och Frippe. En pizzeria öppnades i Lingbo. Min idrottslärare avled.



MAJ:
Köpte världens största muffins. Det spökade inne på mitt rum varenda kväll. Jag var på en grym föreläsning med Jan Gunarsson. Jag var mycket i Stockholm hos min mamma, det var mysigt. Kollade på några fotbollsmatcher. Jag tog mitt första dopp i sjön. Jag och Frida fotograferade mycket. Vi spelade teater för förskolebarn om sophantering.



JUNI:
Kronprinsessan och Daniel gifte sig och jag var i Ockelbo och firade det hela. Jag sommarjobbade på Kilab och tjänade lite kosing. Erik pratade om makaroner. Thomas tog studenten och vi var på hans studentfest. Jag åkte tåg med en livs levande papegoja som hette Alex. Jag cyklade till Holmsveden (1,3 mil) för att festa med Elina, träffade cowboykillar och kvällen blev hur lyckad som helst.



JULI:
Jag åkte till Göteborg och umgicks med Elina, det var helt jävla underbart. Jag var med i laget Fjausarna på Lingbolyran (brännbollsturnering). Jag var på sommarkväll i Gävle och träffade fina människor. Jag la upp en bild från min skolavslutning i 8:an, jag var smal. Jag övernattade på sommarjobbet med Sandra, übermysigt. Frida pratade i sömnen och vi åkte till Grekland.




AUGUSTI:
Min klass åkte till Ensro och jag + några vänner övernattade i ett vindskydd. Hade en mysig sommarkväll hemma hos Linnea. Vi bokade biljetter till Håkan Hellström på Hovet. Jag och Elina åkte till Ljusdal och vände med tåget i brist på saker att göra. Vi flyttade ifrån huset vid sjön och jag strosade runt på köpis med Erik.



SEPTEMBER:
Jag beställde min studentmössa och insåg att jag snart är klar med skolan, jag är snart fri. Hade en liten krusch på Ashton Kutcher. Hade tredje världskriget i klassen. Hade webbdesign och gjorde en egen hemsida, var stolt över mig själv att jag fattade lite. Jag saknade mamma och Göran mer än vanligt. Var på brynäsmatcher. Jag tog ut min tandställning.



OKTOBER:
Jag tränade innebandy. Jag drömde om mumintrollen. Fikade med Ludvig. Förlorade en innebandymatch. Jag jobbade på informationskväll på Polhem. Drack min första kopp kaffe, men hade i socker, mjölk och daim så det smakade choklad istället. Gräddade pannkakor mitt i natten. Festade. Var på "Mamma-mia-musikalen" i Globen. Jag spelade hemskt mycket spel på facebook.

NOVEMBER:
Maskerad. Min syster fyllde år. Var på bio med Elina. Vi flyttade till Ockelbo. Jag la upp min första dagens outfit. Dygnade nästan med Linnea. Jobbade på öppet hus. Åkte till Bollnäs med klassen och kollade runt på Höghammargymnasiet + deras sporthall. Jag var på Håkan Hellströms konsert i Globen, helt magiskt. Åkte till Stockholm på mässa. Beundrade Tomas Di Leva. Jag höll tal.



DECEMBER:
Jag umgicks med fina vänner. Jag fick magsjuka. Jag jobbade på disco. Jag festade till klockan 5 på morgonen och träffade fina människor. Jag var på lucia i kyrkan. Jag saknade Grekland. Min mamma fyllde 40 år. Jag firade jul med nära och kära. Festade med Linnea i Sandviken. Upptäckte en nygammal känsla. Jag umgicks med Albin och Ludvig.

Här är min årsresumé, har gjort rätt mycket fina saker i år ändå. 2011 kommer bli bättre, jag känner det på mig.

 

Kommentarer
Postat av: Hannah

Roligt att läsa =) Gott nytt år, hoppas det blir ännu bättre än det förra.

2011-01-01 @ 22:56:53
Postat av: Sus

Men hjälp vad pytteliten du var..

det är svårt att se kommentarerna med den bakgrunden pluppis.

2011-01-03 @ 09:58:58
URL: http://susolsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback