Som att leva i sina egna drömmar

Jag måste berätta om min sjukt läskiga mardröm. Jag drömde om Mumintrollen, ja dom där vita som pratar så roligt. De var utanför mitt hus, helt förstelnade, det var alltså statyer av Mumintrollen som stod utplacerade på gatan utanför mitt hus. Sen började det låta konstigt, det typ knackade i väggarna, det rörde sig under golvet och så blåste det till lite inomhus.
Jag och pappa gick ut och kollade, då var Mumintrollen borta och tänkte att det var en synvilla så vi gick in igen. När vi väl var inne så stod det tre skor innanför dörren, vita - precis som Trollens skor (fast på riktigt har dom inte ens skor...). Vi tittade ut och då var de där utanför igen, men de står på andra ställen än tidigare.
Vi tog med oss skorna ut och då såg vi att tre figurer var utan sko på ena foten. Och det gällde för oss att lista ut vilken sko som tillhörde vilket Mumintroll. Hade vi rätt så blev det levande och blinkade grönt, och var det fel så blinkade det rött och tjöt väldigt illa.

Sen hamnade jag på Ibiza vid ett klarblått hav med mina tjejer, vi var modeller och rebeller. Gjorde allt vi inte fick göra och hade det allmänt bra. Trots att jag hade mina tarmar på utsidan av kroppen.


Ja det var min dröm. Annars då, har ni sovit gott?

Kommentarer
Postat av: Sus

Haha, knäppis =)

2010-10-06 @ 20:27:41
URL: http://susolsson.blogger.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback