JAG SKA FÅNGA EN ÄNGEL

Jag har ju varit på kurs i helgen på Tollare folkhögskola i Stockholm, därav den otroligt dåliga uppdateringen. Tänkte berätta lite snabbt om vad vi gjorde där.

Fredags: åkte från gävle 17.02, tub till slusses, buss till Tollare. Anlände 20.00. Fick nyckeln till rummet, samlades och körde lite namnlekar fram till klockan nio, då det blev fika sen fick man gå och lägga sig.

Lördags: frukost klockan åtta, dans i en timme. Ska visa er en video sen! Skitcoolt blev det, tycker jag som inte har dansat sedan jag var liten. Dansade till en mix av Michael Jacksons beat it. Och så gick vi igenom hur man bygger upp en dans och hur man lär ut dans. Fick sedan en dansuppgift vi skulle arbeta i grupp med. Fick en låt, och så skulle vi hitta på en dans till den låten. Min grupp fick "jag vill bo i en svamp" och den dansen blev faktiskt riktigt bra! Så den ska jag nog lära mina småtjejer. Jobbade fram till 23.00 ungefär. Sen blev det tack och godnatt för oss.

Igår: frukost klockan åtta, redovisade dansuppgiften vi hade. Sen pratade vi lite om teater, så fick göra några övningar. Vi sjöng även lite sånger, en väldigt fin låt som heter våren är på gång. Avslutade med lite lekar och fick lite matrial. Även ett kursintyg. Hur bra som helst! Åkte två från tollare, 15.28 från Stockholm, träffade mamma på konserthuset - kalas hos moster - hemfärd. Somnade som en stock.

Idag: är hemma från skolan och är sjuk. No good med tanke på att vi ska till kungsberget på onsdag, vill inte missa det!

Bild på lunchen vi fick i lördags. Potatisen var kanske den godaste jag ätit. Kände mig som Håkan i Sunes sommar och bara käkade potatis tillslut. Haha! För övrigt var faktiskt maten äcklig rent ut sagt, ingenting som man serverar ett gäng hungriga ungdomar kan jag tycka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback