Det snurrar i min skalle

Idag tänkte jag på en grej... I mindre byar (i detta fall Ockelbo) så hälsar alla på varandra, även om de inte känner varandra eller aldrig har sett varandra, när de möts på t.ex. ICA, på promenaden, i busskuren - ja you name it! Varför görs inte det här i större städer? Om vi åker 6 mil söderut till Gävle så hälsar man endast på de man känner. Jag tycker att det är sjukt konstigt och ett "hej" är faktiskt inte världens största grej. Ett "hej" kan göra din dag så himla mycket bättre.
Så nu tycker jag att vi ska börja heja på varandra även om vi bor i större städer, både du och den du hejar på kommer bli mycket gladare :) End of my thought.

PS. Ludvig hälsar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback