Dansa med mig på en äng av rosor

du med annat person nummer, kortare hår och slitnare själ
vem är du?
du säger, hennes förstånd hänger inte med
men vem är det som inte talar rent

stanna på avstånd, det kan bli bra
ditt hjärtat berättar
jag stannar, väntar evighet
mitt hjärta berättar

men du vet att som sommaren var vi varm
som tagna ur en värld utan lycka skänkte vi ro
låt mig älska dig
jag vet att jag kan
jag älskar få, men jag älskar högt
lita på mig

dansa med mig på en äng av rosor
dom kan bli vår
låt ömhet och gemenskap stå som högst
sätt värde på den lycka du kan få

så min älskade, hoppa av häst ryggen och sadla om
dansa med mig till ett bättre liv
sjung om en vänskap och kärlek oändligare än något vi vet
kliv ur det gamla och in i något nytt
jag vet att vi kan lyckas

/Elina Meyer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback