skola

Jag har inte riktigt fattat att imorgon börjar jag tredje och sista året på gymnasiet. Då springer jag ut i världen som utbildad fritidsledare i hopp om att det finns jobb för mig. Just nu är jag inte ett dugg sugen på att plugga vidare till någonting direkt efter skolan. Jag kanske åker utomlands och jobbar, vem vet?

Men ni måste hålla med om att gymnasiet är ett steg i livet som går fortast, känns som om det var nyss jag började i ettan, vart skitnervös och trodde aldrig att jag skulle hitta i skolan. Pfft! Hur lätt som helst att komma in i den nya skolan och i rutinerna och hålla koll på alla regler.

Jag hoppas innerligt att jag kommer få ett awesome sista år med min klass på Barn- och Fritidsprogrammet på Polhemsskolan i Gävle. Det blir trots allt det sista vi kommer göra tillsammans.

Och snart står vi där, på trappan utanför P1, och skriker till alla vänner, föräldrar, släktingar, sura ettor och tvåor att "vi har tagit studenten!"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback