you can't play with a broken foot

var med om en liten läskig upplevelse idag utanför skolan. jag och mina vänner såg en man ramla av sin cykel mitt på ett övergångsstället. min första tanke var "shit vad pinsamt att ramla inför alla bilar" sen hörde vi honom skrika att foten var av. jag skrek till mina vänner att vi var tvungen att hjälpa honom. så vi gick dit, såg foten, petra höll på spy och svimma. en tjej la en väska under hans huvud och hans egna ryggsäck under hans fot. eller det som skulle vara hans fot...

där stod vi, fyra chockade tjejer och tre kvinnor, och såg på mannens vänstra fot. den hängde under smalbenet och pekade rakt ut åt vänster. den var alltså vriden åt helt fel håll och hade brutits av vid fotknölen ungefär. det hela gick till så att när mannen fick grönt lyse så skulle han ta sats och cykla över vägen, hans sadel lossnade och hand damp rakt ner i backen, och måste ha satt sig på foten eller något liknande.

en kvinna ringde ambulansen så vi stod kvar och väntade tills den kom. den stackars mannen skulle iväg och hämta sitt/sina barn på skolan just då, så han fick ringa och säga till att han inte kunde komma, konstigt va? nej inte direkt. när ambulansen kom så tackade ambulanspersonalen oss alla så jättemycket för hjälpen, det gjorde även mannen, och vi traskade iväg chockade. detta blir en händelse jag sent kommer glömma. det var så himla overkligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback